صابون شترمرغ 2

صابون شترمرغ

صابون شترمرغ 2

صابون شترمرغ

گرفتن فال حافظ با تفسیر در ساری

گرفتن فال حافظ با تفسیر در ساری

برای این کار، یک نفر از بزرگان خانواده یا کسی که بتواند شعر را به خوبی بخواند یا کسی که دیگران معتقدند به اصطلاح خوب فال می‌گیرد ابتدا نیت می‌کند، یعنی در دل آرزویی می‌کند.
گرفتن فال حافظ با تفسیر در یزد

کسانی که ایمان مذهبی داشته باشند هنگام فال گرفتن فاتحهای می‌خوانند و سپس کتاب حافظ را می‌بوسند، آنگاه با ذکر اورادی آن را می‌گشایند و فال خود را می‌خوانند.

نیت کننده معمولاً در هنگام تفأل از دیوان حافظ، او را به عزیزترین کسانش یعنی به خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم می دهد
گرفتن فال حافظ با تفسیر در یزد
در قرون هجدهم و نوزدهم اشعار او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و نام او بگونه‌ای به‌محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت.
گرفتن فال حافظ با تفسیر در یزد
مرا به کار جهان هرگز التفات نبود  رخ تو در نظر من چنین خوشش آراست
گرفتن فال حافظ با تفسیر در یزد
دل دیوانه از آن شد که نصیحت شنود  مگرش هم ز سر زلف تو زنجیر کنم

ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا براورده سازی.
گرفتن فال حافظ با تفسیر در یزد
تشخیص و پذیرفتن خوب و بد از محتوای غزل، بستگی به وضعیت روحی، عاطفی و باور صاحب فال دارد.
گرفتن فال حافظ با تفسیر در یزد
هرساله در تاریخ ۲۰ مهرماه مراسم بزرگداشت حافظ در محل آرامگاه او در شیراز با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی بر‌گزار می‌شود.

نخفته‌ام ز خیالی که می‌پزد دل من  خمار صدشبه دارم شرابخانه کجاست
گرفتن فال حافظ با تفسیر در یزد
آن چه در مدت هجر تو کشیدم  هیهات  در یکی نامه محال است که تحریر کنم

گرفتن فال حافظ با تفسیر در یزد
چنین که صومعه آلوده شد ز خون دلم  گرم به باده بشویید حق به دست شماست
گرفتن فال حافظ با تفسیر در یزد



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.